YOUNG CREATIVE ACADEMY SCHOLARSHIP

В том, что рынки Казахстана и его соседей еще не очень хорошо развиты в плане маркетинговых коммуникаций, есть свои небольшие плюсы. Один из таких плюсов — возможность получить грант на обучение.

Компания Unilever верит, что молодые креаторы могут стать ключевым фактором в укреплении стабильности мира в будущем. И именно поэтому Unilever поддерживает молодежь в развивающихся странах.

В рамках партнерства с Академией Каннских Львов для Молодых Креаторов Unilever объявляет об учреждении гранта на обучение в Академии.

Unilever предлагает 5 грантов на полностью оплаченное обучение в Академии в 2014 году для молодых креаторов из развивающихся стран.

Гранты могут выиграть только граждане стран указанных в списке ниже* на основании поданных предложений по креативному брифу Unilever. Участвовать в конкурсе и обучении смогут только люди, свободно говорящие на английском языке. Поэтому вся информация по заданию и его особенностям ниже будет приведена именно на этом языке.

Background for the Scholarship Brief
The Unilever Sustainable Living Plan was set out in November 2010, in which Unilever committed to a ten-year journey towards sustainable growth. Within the Plan, Unilever takes responsibility not only for direct operations, but for how their suppliers, distributors and, most crucially, their consumers, use their brands. Read the Plan in full

The Creative Challenge
Create a positive social or environmental impact utilising the power of a Unilever brand. Choose from one of the following brands: AXE, SUNSILK, MAGNUM, SURF, LIPTON, MAILLE, TRESEMME, CORNETTO & MARMITE.

Develop your idea with a focus on one of three objectives:

  • Improving health and wellbeing
  • Reducing environmental impact
  • Enhancing livelihoods

You can take any approach to this brief, whether it be in the form of a product, service, experience, event, or communication campaign. Unilever are looking for any vehicle or channel that can be used to make a positive difference.

Considerations
While your idea should relate to your chosen brand’s values and target consumers, don’t worry too much about whether your brief is the “perfect solution” for the brand. In keeping with the theme of Cannes Lions, we are looking first and foremost for the most creative ideas.

Deliverable
The main deliverable is a presentation film of your work (max. 3 minutes in length) or up to eight images showing your idea.

The submission page will be open from 14 April, closing on 30 April.

The scholarship winners will be announced on 16 May.

*Развивающиеся страны включают в себя: All countries in Africa, Albania, Afghanistan, Antigua & Barbuda, Armenia, Azerbaijan, Bangladesh, Belarus, Belize, Bhutan, Bolivia, Bosnia & Herzegovina, Bulgaria, Cambodia, China, Colombia, Costa Rica, Croatia, Dominica, Dominican Republic, El Salvador, Estonia, Fiji, Georgia, Grenada, Guatemala, Haiti, Honduras, Hungary, India, Indonesia, Iran, Iraq, Jamaica, Jordan, Kazakhstan, Kiribati, Kyrgyzstan, Laos, Latvia, Lebanon, Lithuania, Macedonia, Malaysia, Mexico, Moldova, Mongolia, Montenegro, Myanmar, Nepal, Nicaragua, Pakistan, Panama, Papua New Guinea, Peru, Philippines, Romania, Russia, St. Kitts & Nevis, St. Lucia, St. Vincent & Grenadines, Samoa, Serbia, Solomon Islands, Sri Lanka, Tajikistan, Thailand, Timor-Leste, Tonga, Trinidad & Tobago, Turkey, Turkmenistan, Ukraine, Uzbekistan, Vanuatu, Vietnam, Yemen.

Ссылка на странице Cannes Lions 2014.